SÄLJPLANERING
När sågs senast säljprocessen över! Används rätt säljkanal eller används samma som ”alltid har fungerat”?
Allt är i ständig förändring och så också försäljning så häng med i vad som händer och hur utvecklingen ser ut även här.
VAD
Sälplanering innebär genomgång av företagets nuvarande säljprocess och uppdaterad eller ny plan för kommande process.
Vi går bland annat igenom:
- Befintligt säljmaterial
- Marknadsmässig prissättning
- Budget
- Anpassa säljprocess efter produkt
- Målgrupp
- Kundlistor
- Team ”granskning”
- Hemsida
- Matchar marknadsföringen försäljningen
VARFÖR
Nya vägar till försäljning dyker hela tiden upp. Utvärdera och uppdatera är väsentligt med jämna mellanrum föra alltid ha den senaste och bästa vägen för produkten/ tjänsten och målgruppen just nu.
NÄR
- Som nytt företag som ännu inte har en säljprocess på.
- Det var längesen ni skapade den nuvarande processen så är det värt att uppdatera säljstilar och nya vägar som dykt upp.